Ti z vás, kteří se v parkourové komunitě pohybujete už nějakou dobu, jste pravděpodobně zaznamenali značku oblečení Heartcore. Jedna z nejdéle působících značek v ČR je původem z Brna a kromě vydávání produktů organizuje také lokální i mezinárodní jamy, angažuje se v zahraniční komunitě svým Film Contestem a aktuálně ke svým šesti rokům působení natáčí v Praze video, kterým by chtěla zaujmout světovou scénu.
Na ParkourBlogu jsme již v minulosti zpovídali jejího zakladatele Pavla „Darkse“ Petrželu, ale pro přehlednost jsme se rozhodli dát dohromady i článek, ve kterém bychom se na ni podívali více dopodrobna.
Historie
V roce 2013 se devatenáctiletý Pavel (v komunitě známý jako Darks) rozhodl zhotovit tepláky podle vzoru španělských parkouristů Galizian Urban Project. Tyto tepláky oslovily mnoho lidí z okolí, proto se založil startup na facebooku a vznikla první várka tepláků s nápisem Heartcore. Zároveň začala fungovat také facebooková stránka s názvem PDP Brand, pod kterou byly tepláky prodávány. Přejmenování na Heartcore se uskutečnilo až v roce 2016.
V současné době tvoří tým Heartcoru zhruba 18 lidí, do čehož jsou zahrnutí externisté i Darksovi přátelé. Značka zároveň celkem sponzoruje 10 atletů, čímž je oproti ostatním brandům unikátní (pro srovnání např. In Motion Brand má 6). Důraz je od počátku prodeje kladen na kvalitu produktů, ať už se jedná o tepláky či kraťasy na míru, a nebo trička z organické bavlny. V neposlední řadě se značka pyšní také svými videoprojekty a fotografiemi, u kterých vždy dbá na vysoký standard.
Kolekce a produkty
Za dobu svého působení se Heartcoru podařilo vydat čtyři různé typy tepláků následované kraťasy, tričky, mikinami a doplňky. Prvotní design se soustředil na výraznou grafiku s logy a nápisy a postupně přešel pouze do jednoduchých sloganů a decentnějších motivů.
Značku provázely také dvě tematicky ucelené kolekce.
První z nich byla Aliv v roce 2017. S kolekcí bylo spojené i stejnojmenné video, které mělo v komunitě pozitivní ohlas a ve kterém mimo jiné skáče i současný reprezentant ČR Matěj Srovnal. Hlavním znakem kolekce byla minimalistická grafika srdečního tepu a tepláky Aliv patří dodnes mezi nejprodávanější produkty Heartcoru vůbec.
Druhá kolekce s názvem Evol následovala o dva roky později na podzim 2019 k pátému výročí. Jednalo se o prémiovou a do určité míry experimentální kolekci o čtyřech produktech v kombinaci zlaté a černé a opět ve spojení s minimalistickým designem.
Kolekci můžete aktuálně najít i na našem e-shopu.
V současné době Heartcore upouští od pravidelného vydávání produktů a soustředí se spíš na vývoj propracovanějších designů, které budou vycházet nárazově a dostupné budou pouze v omezeném množství. Mezi jejich doslova žhavou novinku patří Flame Trička, která budou dostupná k zakoupení tento čtvrtek 6. srpna ve 20h na jejich webových stránkách.
Filozofie
Filozofie Heartcoru je postavená na klasických parkourových heslech, tedy „buď silný, abys byl užitečný” a „být a vytrvat”. Mnoho si bere také z Pokojného Bojovníka od Dana Millmana. Ale co přesně znamená „být Heartcore”?
Darks se o tom vyjádřil jako schopnost být k ostatním laskavý i přestože vám to neoplácí a být ryzí ve svých činech. Vidět za každých okolností v ostatních to dobré a přistupovat k nim s respektem. A do určité míry i schopnost povznést se nad svoje ego a zůstávat pokorným.
Jak se stát součástí Heartcoru?
Podle Darksových slov spolupráce vychází vždycky z toho, jaký máte ke značce vztah a jak s ní souzníte. Pokud si věci od Heartcoru koupíte, protože se značkou sympatizujete a její produkty se vám líbí, je to první krok.
Druhým bodem je mít svůj styl. V Heartcoru jsou nejenom lidé, kteří patří skillem mezi českou špičku, ale kteří mají také svůj osobitý styl, díky kterému jsou rozpoznatelní. Důležitou součástí je i přístup k parkouru a velké ambice, které se zároveň potkávají s pokorou. Neustále se zlepšovat a schopnost snášet konstruktivní kritiku by měla být u atletů samozřejmost.
Posledním bodem je schopnost být vidět. Být aktivně zapojený v komunitě a dělat značce dobré jméno jak na jamech a soutěžích, tak i kdekoliv na tréninku.
Závěr
Věříme, že jsme vám tímto článkem Heartcore, jako jednu z našich oblíbených značku, alespoň trochu přiblížili. V blízké době pro vás chystáme s Darksem rozhovor, kde se zaměříme nejen na kuriozity a zákulisní příhody, ale i příběhy jednotlivých kolekcí a hlubší rovinu, ve které se ve značce reflektuje Darksův osobní život.
Pokud byste měli zájem Heartcore podpořit, můžete tak učinit na našem eshopu a zároveň tím podpoříte také Parkourblog.
Jsem zapálený do parkouru, ale i do dalších sportů. Rád zkouším nově věci a nakonec jsem se dostal až ke správě Parkourblogu. Parkour je již nedílnou částí mého života.
#Iliveparkour
Napsat komentář