Tento článek nám byl poskytnut jedním z našich partnerů – Českou asociací parkouru (ČAPk). Za článek moc děkujeme a těšíme se na další.

Zeptali jsme se Ondřeje Mrštného, autora nového loga České asociace parkouru, z. s., jak k výslednému návrhu došel?

“Po několikaměsíčních diskusích jsme v roce 2015 představili logo ČAP – “Paga v tic-tacu”, jak poznamenal tvůrce Michal Filipin (Patrik “Pag” Gabryš, nynější předseda ČAPK nosíval v té době červené tepláky). S rokem 2019, kdy bylo zvoleno nové vedení “ČAP”, jsme začali nad podobou loga opět uvažovat. Počátkem roku 2020 VV ČAPK odhlasoval změnu loga. Někteří členové výboru přišli s novými návrhy a komentáři. Ačkoliv bylo několik slibných návrhů, vždy se našlo pár nesouhlasných argumentů.

Logo ČAP 2015 – autor: Michal Filipin

V původním zadání jsme využívali zkratky asociace, ovšem změnou označení z ČAP na ČAPK (kvůli shodě zkratky s Českou asociací pojišťoven) došlo k problému, co s písmenem “K”. Na základě toho jsem se  při svém návrhu rozhodl od konceptu zkratky upustit.

Pracoval jsem hlavně s třemi požadavky:

  1. logo musí obsahovat trikoloru
  2. mělo by být dynamické, aby zdůrazňovalo propojení s pohybem
  3. mělo by z něj být zřejmé, že jde o parkour a ne jinou pohybovou aktivitu

První náčrt byl výsledkem hry s dynamickými tvary, poskládanými do podoby “panáčka” v pohybu:

První studie – autor: Ondřej Mrštný

Druhá studie – autor: Ondřej Mrštný

Třetí studie – autor: Ondřej Mrštný

Z jednotlivých variant jsme vybrali variantu “cat leap”, protože je to zaprvé pro parkour velmi specifická technika, kterou v jiných disciplínách nenajdeme, a zadruhé další varianty připomínaly supermana či krasobruslaře.

Čtvrtá studie – autor: Ondřej Mrštný

Směr byl tedy určen, zbývalo dodělat finální verzi s detaily a najít vhodný font, přičemž druhý problém za mě vyřešil člen výboru Pavel Petržela.

Pátá studie – autor: Ondřej Mrštný

Finální verze

A zde je konečně finální verze loga, na které jsme se všichni shodli a jsem s ní spokojený i z pozice tvůrce. Logo je jednoduché, ale zároveň vyjadřuje pohyb a spojitost s parkourem. Nechybí trikolora a bystré oko může i z výsledných tvarů poskládat všechna písmena naší zkratky. Jak se Vám líbí?”

Nové logotypy České asociace parkouru – autor: Ondřej Mrštný

Děkujeme Ondřeji Mrštnému za sepsání článku.